BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tertekan

Assalamualaikum semuanya. Hari ni hari jumaat. Hari yang indah rasanya. Penghulu segala hari. Have a blessed! Bukan hari ni je sepatutnya. Tapi setiap hari. Ok? So, how was you all doing? How was your day dear? Fine? Hope everything gonna be just fine. I guess. Woooah! Entry dah nampak betapa "STRESS" nyer aku sebenarnya. Sejak kebelakangan ni aku rasa sakit kepala. Pening, letih maybe sebab aku terlalu banyak berfikir. I guess.

Macam-macam aku fikir ni sebenarnya. Semua ni sebab aku nak pergi KL. Ok fine. Aku memang tak nak kerja kat Klinik tu. Coz, my bf told me teruk la tempat tu. And area tu pun was like. Better get a new job. Then aku pun ok fine. I wont work there. But where I gonna lived? How about my work? Arghh! Stress to the max! Then I just need 1K for me to lived in KL. 1K is just for bayar deposit rumah sewa I guess nanti. Kan? Hmm. Mana aku nak cari masa terdekat ni. Tiket dah beli. And I will go to KL too! No matter what.

Aku dah cakap dengan mama. Actually aku tak nak menyusahkan or buat family aku risau. Sebab aku dah tanam dalam diri aku. Berdikari. Aku dah cakap kat diri aku. Tak pe aku susah dulu. Biar aku betul-betul mula dari bawah. Aku mana boleh harap family aku je. Heyyy! Aku akan buktikan aku boleh ok. Yaaaa I can do it! Hmm. (mengeluh)

Aku cuma perlu rumah je kat KL tu. Kerja aku boleh cari kemudian. Yaaaa kan? Aku cari rumah kemas rumah semua. Semua aku buat sendiri. A bit though I guess but. Nak hidup kena berkorban. Aku tak leh harapkan sesiapa dah sekarang. Aku kena susahkan diri aku sendiri. Tengoklah aku dah berapa mengangur. Aku tak tahanlah dok rumah cam ni tak buat apa-apa. Stress!

Macam mana aku nak bincang dengan family aku pasal 1K tu ehh? How? Takutnya nak bagitahu. Arghhh! Help me somebody. Give some an ideas please. Hmm. Tak kan aku nak mengalah macam tu je sebab aku tak ada duit tu. Mana boleh. Aku bukan orang cam tu. Pasti ada jalan. Allah takkan menguji aku kalau aku tak dapat handle benda ni. Allah adil Allah tahu apa yang terbaik tuk aku.

Aku perlu support. Tambah pulak hubungan aku dengan bf. It sucks! Sakitnya adohh! Give up dengan relationship aku? Kami almost 2 years kot. Selalu sangat ada perbalahan antara kami. Ade je yang tak kena. Setiap hari kot. Gadoh biasa aku boleh terima tapi kalau sampai ignore me? urgh! Tu dah melampau. Yang sangat menyakitkan hati aku bila aku bangun pagi. Aku bangun terkejut then tengok whatsapp "Ya Allah cari pasal ni."

So aku bangun tidur dengan sakit hati. Gadoh ar kan apalagi. Satu hari suntok semalam aku tunggu call and text. Punya panjang text aku, punya banyak. Call jangan cakap. Banyak kot. Tapi 2 kali je die text aku. Whatsapp last seen ada tapi text aku haram. Aku sabar. Tapi bangun tidur dengan macam tu. You better out of my life. Seriously. Memang angin. Dahlah aku nak tidur setiap malam susah fikir banyak benda. Esh!

Ohh ya salah aku lah hari tu konon kan? Ohh ok then. Aku dah minta maaf kot. Tak yah panjang-panjang masalah. Aku pun manusia biasa kot. Semua orang buat silap. Silap aku just dengan percakapan aku je aku rasa. Show me that you're right for me. Not opposite.

Argh! Persetankanlah semua tu. Aku nak pergi KL ni lagi penting nak serabut pasal hubungan aku. Masalah aku nak pergi KL lagi aku utamakan daripada aku nak serabut benda entah apa-apa ni. Macam mana aku nak bincang dengan family aku ehh? Moga Allah tunjukkan jalan untuk aku. Allah tahu apa yang terbaik untuk aku. InsyaAllah.

Take a deep breath. Rest my mind and chill. GTG. xoxo!